Asocierea dintre casele de pariuri si cluburile de fotbal n-a fost văzută niciodată cu ochi buni de către pariori, informează sportpesurse.ro. Suspiciunile au fost și sunt uriașe în România, unde cluburile au întârziat cu regularitate să-și plătească fotbaliștii, iar actorii din teren au găsit de cuviință să-și rezolve problemele financiare apelând la pariurile sportive, neglijându-și uneori obligațiile de serviciu. Cazurile de antrenori și de jucători prinși mizând la pariuri on-line sau off-line sunt multiple și au fost relatate la vremea lor, scandalizându-i pe microbiști, care, pe bună dreptate, s-au simțit trași pe sfoară. Și mai grav este atunci când sunt implicați oficiali cu rang înalt din fotbal. O astfel de situație a fost identificată la LPF, organizatorul Ligii 1 la fotbal. În februarie 2020, pe când pandemia dădea buzna în România, cel mai mare operator de pariuri pe segmentul off-line de la noi, gigantul Fortuna Entertaiment Group (FEG controlează doi dintre jucătorii de marcă de pe piața de gaming de la noi, FORTUNA și CASA PARIURILOR – care dețin un total de circa 3.000 de agenții stradale) încheia un contract dubios, de Prestații Servicii de Consultanță, cu o firmă obscură din satul Roșu, comuna Chiajna, județul Ilfov. Suma contractului se ridica la câteva mii de euro. Fortuna Entertaiment Group controlează în România doi dintre jucătorii de marcă de pe piața de gaming. Ambele entități sponsorizează practic întreg fotbalul românesc. FORTUNA este sponsorul naționalei de fotbal și al Ligii 2, iar CASA PARIURILOR este sponsorul Ligii 1. FEG achită 10 milioane de euro Ligii Profesioniste, dar îl plătește, separat, și pe juristul instituției Părțile contractante ale afacerii au fost Hattrick Bet SRL – firma care coordonează activitatea operatorului CASA PARIURILOR, sponsorul principal al Ligii 1, pe deoparte, și The Mind Developers SRL, firmă necunoscută din comuna Chajna, înființată în 2019. Scopul contractului? Efectuarea de servicii de consultanță și strategie în domeniul comunicării și relațiilor publice, în vederea maximizării impactului avut de către Beneficiar (n.n CASA PARIURILORr) pe piața din România, în domeniul jocurilor de noroc. S-a descoperit că reprezentantul firmei implicate în fantomatica asociere cu CASA PARIURILOR este Ioana Maria Stroie, devenită între timp soția lui Constantin Stătescu, nimeni altul decât Directorul Departamentului Juridic din cadrul Ligii Profesioniste de Fotbal. Juristul Constantin Stătescu este om de bază în echipa Ligii Profesioniste de Fotbal, alături de secretarul general Justin Ștefan și de președintele Gino Iorgulescu, a fost însărcinat de casa de pariuri să intermedieze contactul dintre compania de gaming și o serie de fotbaliști și/sau cluburi. O legătură directă pe care oficialul LPF o are cu sponsorul principal al instituției (CASA PARIURILOR), peste contractul deja în derulare semnat de Hattrick Bet SRL/CASA PARIURILOR cu instituția care păstorește prima divizie. Operatorul plătește Ligii Profesioniste circa 2,5 milioane de euro pe sezon, cu toate beneficiile de rigoare, inclusiv sprijn de imagine și /sau consultanță, dar stipendiază un om important din cadrul LPF cu o sumă importantă, prin intermediul unui contract de consultanță separat, semnat cu o firmă-fantomă condusă de omul de încredere al Directorului Departamentului Juridic. Conflictul de interese dintre sponsorul LPF și un angajat al Ligii Profesioniste este evident, dar conține și alte conotații grave, de natură penală. Stătescu, jurist și observator LPF, plimbări în străinătate pe banii cluburilor Legătura periculoasă stabilită între Constantin Stătescu și CASA PARIURILOR este amplificată de alte momente. Stătescu a absolvit Universitatea Româno-Americană din București. A îndeplinit, înainte de a fi angajat ca șef al Departamentului Juridic din cadrul LPF, funcția de Consilier Juridic la Autoritatea Naționala pentru Tineret (MTS) și Consilier Juridic Definitiv/ Șef Serviciu Contencios, în cadrul Companiei Naționale Loteria Română. În vara anului 2019, Stătescu, împreună cu avocatul LPF, Paul Mincu, a făcut parte din delegația campioanei CFR Cluj, în deplasarea realizată de ardeleni în Kazahstan, la un meci din preliminariile UCL. Voiajul la Astana a celor doi oficialii LPF, făcut pe banii clujenilor, a stârnit aprigi discuții, aceștia fiind acuzați de conflict de interese, asta în condițiile în care atât Constantin Stătescu, cât și Paul Mincu, îndeplineau și încă mai îndeplinesc, în paralel, funcții de observatori LPF la meciurile din Liga 1. Observatorii oficiali ai LPF au rolul de a supraveghea organizarea meciurilor la care sunt delegați. La finalul partidelor, aceștia întocmesc rapoarte care, în cazul în care cuprind nereguli, le pot aduce cluburilor sancțiuni din partea Ligii Profesioniste. Stătescu nu vede nicio problemă de etică, cu atât mai puțin una de conflict de interere. S-a apărat nonșalant la vremea respectivă, precizând că este o practică folosit de multe echipe. Contract misterios cu o firmă care vinde tricouri pe eMag Prin interpuși, mai precis prin intermediul unei persoane care între timp a devenit soția oficialului LPF, pe atunci pe nume Ioana Maria Stroie, administrator al SC The Mind Developers SRL, juristul Constantin Stătescu a încasat o sumă frumușică în euro, oferind în schimb niscai consultanță de specialitate. Mai precis a oferit servicii de consultanță și strategie în domeniul comunicării și relațiilor publice, în vederea maximizării impactului avut de către Beneficiar (n.n CASA PARIURILOR) pe piața din România, în domeniul jocurilor de noroc. SC The Mind Developers SRL este o firmă care are ca obiect de activitate comerț cu amănuntul, prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet. Concret, firma din Chiajna vinde tricouri pe eMag. Dar, plaja seeviciilor s-a diversificat. Ce anume ar fi trebuit să facă Stătescu de la Ligă în schimbul acestor bani? Se pare că oamenii de decizie de la CASA PARIURILOR, în frunte cu Directorul Departamentului Marketing, Alexandru Țarog, ar fi căutat să încadreze stipendiilor acordate oficialului LPF într-o zonă generică: undeva apropiat de consultanță în domeniul relațiilor cu cluburile sportive de fotbal, afiliate LPF, Statescu urmând să pună câte o vorbă bună la cluburi ori de câte ori CASA PARIURILOR ar avea nevoie. Cu alte cuvinte, lobby printre jucători și vorbe dulci pentru cluburi. Jumătate din cei care au lucrat la contractul cu oficialul LPF au dispărut din FEG Curios este faptul că jumătate dintre oamenii de la CASA PARIURILOR care au semnat contractul cu Constantin Stătescu au părăsit corabia în următoarele luni sau au făcut un pas în spate. Prima a ieșit din scenă cea care chiar a semnat contractul din partea HATTRICK BET SRL. Administratorul Monica Voicu nu se mai ocupă de astfel de treburi în cadrul FEG România, fiind mai mult plecată în Cehia. Numele Monicăi Voicu apare în mai toate înțelegerile de top semnate de FORTUNA sau CASA PARIURILOR, începând cu contractul de sponsorizare a echipei naționale de fotbal a României (FORTUNA) și terminând cu cel care a vizat rebranding-ul Ligii 1 (CASA LIGII 1). Ionuț Andreica, șeful Departamentului Legal din cadrul FEG România, cel care s-a ocupat de compunerea contractului cu SC The Mind Developers SRL, desemnat să ofere o nuanță legală și juridică modulul prin care trebuie să fie plătit Constantin Stătescu, a intrat ulterior într-un con de umbră, pierzându-și rangul. Mai mult, Andrei Stan (cel care se ocupa de activari pe stadioane, contact direct cu echipele) și Bogdan Sonea, pioni importanți în perfectarea contractului, subalterni direcți ai lui Alexandru Țarog (Head of Marketing), au părăsit compania FEG. FORTUNA a debutat cu scandal Operatorul de pariuri FORTUNA, parte a gigantului Gigantul Fortuna Entertaiment Group, a fost implicat, în trecut, într-un scandal public de proporții. În urmă cu 6 ani, atacantul Mihai Costea, pe atunci la formația ilfoveană FC Voluntari, a fost fotografiat într-o agenție de pariuri ”Fortuna” din zona Ilfov, în timp ce își punea biletul, în condițiile în care jucătorii, antrenorii și ceilalți din fotbal nu au voie să parieze nici pe meciurile disputate de formațiile lor, dar nici pe alte partide aflate sub egida FIFA, UEFA, FRF, LPF și AJF. În imaginea surprinsă de un suporter pe 25 noiembrie 2015, la ora 17.32 și trimisă publicației ”Libertatea”, ”Nilă” stătea aplecat peste un birou și îi dicta operatoarei, de pe telefonul mobil, codul biletului. Casele de pariuri off-line generează, pe site-urile proprii, coduri pentru pariurile alese de jucători. Așa a procedat și Costea. Și-a ales acasă meciurile pe care și-a propus să mizeze bani, iar în agenție a venit doar cu codul biletului, trecut pe telefon. FORTUNA era apărută de circa trei luni recent în peisajul caselor de pariuri. Șefii Fortuna Entertainment Group, mari probleme cu legea Cine este Fortuna Entertainment Group? Un colos cehesc, din industria de gaming, lider pe piața Est Europeană, cu subsidiare în Republica Cehă, Slovacia, Polonia, Croația și România. La noi, FEG deține, pe lângă brandurile FORTUNA și CASA, lanțul de farmacii Sensiblu și Dr.Max. Compania, listată la Bursa de la Praga și la Bursa de la Varșovia, este controlată de Fondul de Investiții Penta (Cehia). În decembrie 2020, unul dintre capii Penta, Jaroslav Hascak, a fost arestat la Bratislava sub acuzația de fapte de corupție și spălare de bani. De numele lui Hascak – care între timp a demisionat – se leagă și faimosul “Dosar Gorila”, scandal declanșat în urma unor scurgeri de informații din arhiva serviciul secret slovac care prezentau metodele deloc legale care au stat la încheierea privatizărilor strategice din fosta Cehoslovacie. De altfel, de pe urma unei asemenea privatizări suspecte s-ar fi născut și colosul de azi numit Penta. Un alt co-fondator al Penta Investments, Marek Dospiva, a fost dovedit recent ca și-a obținut titlul de doctor în Drept printr-un plagiat grosolan.
PROPUNERI PENTRU STOPAREA DECLINULUI TURISMULUI ESTIVAL PE LITORALUL ROMÂNESC
Legislația actuală, neadaptată realităților, permite perpetuarea unor aspecte negative care au contribuit la regresul turismului pe litoral și la menținerea...
Ce să știi despre când este recomandat să faci fertilizare in vitro
Fertilizarea in vitro (FIV) este una dintre cele mai eficiente metode de a ajuta cuplurile care se confruntă cu probleme...
Advertoriale SEO: O Strategie Esențială pentru Creșterea Vizibilității Online
În era digitală, orice afacere care vizează succesul în mediul online trebuie să acorde o atenție deosebită optimizării motorului de...
Optimizarea SEO și Importanța Ei pentru Afacerea Ta
În era digitală actuală, cu tot mai multe afaceri care își desfășoară activitatea online, optimizarea SEO (Search Engine Optimization) a...
Vitamine pentru Păr Bogat și Sănătos – Secretele unei Coame de Vis
Un păr frumos și sănătos este un simbol al frumuseții și al sănătății noastre generale. Cu toate acestea, mulți dintre...
Siguranța în Mișcare – Explorează cu Anvelopele 235 65 R16 C
Pe drumurile pline de provocări ale zilelor noastre, se cere un partener de nădejde care să facă față cu succes...